tisdag 15 februari 2011

Föräldrarmötet för min äldsta flicka när hon gick i Ettan......

Jag kommer ner till skolan och går till den lokal jag tror det är jag ska gå till. Alldeles mörkt inte en människa eller något tänt, jag funderar en stund och ser att det lyser i en annan av skolans byggnader, vad bra tänker jag och går dit!

Jag går in och sätter mig och vi sitter och pratar lite. Mötet sätter igång och allt är hur trevligt som helst.

Efter en stund skickas ett papper runt där vi ska fylla i klasstillhörigheterna på. Det står 7a och 9b??? Jag förstår ingenting och undrar vad jag ska skriva, som har en dotter som går i klass 1d????

VÄLKOMMEN tillbaka om några år får jag då till svar med skratt som klingar i hela lokalen...

Jag hade gått på Högstadiets föräldrarmöte istället för det jag skulle gått till på Lågstadiet, jag lommade hem med skrattet i öronen och kände mig nog allt lite bortkommen och dum:-)

Och jag som tyckt mig känna igen några av föräldrarna som satt där.............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar