tisdag 15 februari 2011

Min planering av en tur och retur Limhamn-Köpenhamn......

Hade precis flyttat ner till Skåne var 17år och skulle åka tur och retur Limhamn-Köpenhamn, med en nyfunnen vän.

Vi åkte ner till Malmö och jag trodde man kunde gå till båten, icke man måste ta en buss ut till Limhamn..OK, väl på båten trodde jag såklart att vi var i Köpenhamn när vi gick av, icke buss igen..

Väl i Köpenhamn tog mina pengar slut och vänninan fick betala allt, sen skulle vi hem och det blev sent...

Ja, i Göteborg ställer man sig vid en hållplats och snart kommer det en buss eller en spårvagn och jag var så säker på att det var samma i Malmö, men icke...

När vi kom till Malmö station hade de stängt grindarna för natten och inga tåg gick förens tidigt morgonen efter???? Jag förstod ingenting!!

Det, som blev bra med denna resan var den att eftersom vi blev strandsatta i Malmö, ringde min vännina upp sin pappa vilken hon inte pratat med på flera år och han kom och hämtade oss, vi övernattade där och de fick efter det en bättre kontakt..

Så slutet gott även denna gång..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar