tisdag 15 februari 2011

Skulle åka upp till goda vänner för att hälsa på, med mina tre hundar...

Vi kommer på tåget och jag ser att min plats är upptagen, glömmer oftast beställa mer än en plats med tanke på mina hundar ska få bra plats bör jag beställa två platser så att man vet att de får plats..

Min plats är upptagen, men jag ser att det finns fler platser i hund vagnen och vi sätter oss där,skönt!!

Efter något stopp blir det fler och fler som stiger på och det kommer en snäll familj Svensk-Amerikaner, som knöör ihop sig så att vi ska kunna sitta allihopa där, helt underbart snälla var de.

Men sen kommer det ännu fler som ska på och jag går då bort och pratar med tjejen, som tagit min plats och säger som det är att jag behöver sätta mig där nu för nu är det fullt, tar även fram och viftar med min biljett...Hon säger då att NÄ, det är min plats och viftar med sin biljett????

Vi bestämmer oss för att låta konduktören berätta varför det blivit så fel med samma plats nummer och vagn på våra två biljetter!!!

Konduktören kommer och tittar på våra biljetter och vänder sig till mig och säger, hallå lilla fröken du skulle åkt upp i går........ Jag står som en frågetecken????, men ser såklart att på min var det datumet från gårdagen och står där med mina tre hundar och ser bra dum ut på det knöökfyllda tåget..

Snälla snälla konduktören, säger till tjejen att hon ska få en plats i första klass och jag får slå mig ner på vad jag trodde var min plats, med en dööösur sambo till tjejen, som inte alls ville ha mig utan sin tjej brevid sig..

Allt löste sig på bästa sätt, då hade jag ju äglalik tur får jag säga, som slapp betala för en ny biljett.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar